Spelvett

R kom just, slängde in väskan i hallen och drog vidare mot nya äventyr. Nåja, det blir väl tid att träffa henne, hon ska vara hemma fyra dar.
F och grannpojkarna har suttit och spelat något framför en skärm hela förmiddagen och halva eftermiddagen, de växlar mellan tv-spel, data-spel och vadheterdet-såna man har i händerna-spel? De klarar knappt av att pausa länge nog för att slänga i sej lite nudelsoppa och det är ett under att ingen kissat på sej hittills med tanke på hur de sitter och skruvar sej innan de äntligen gör det de ska.  
Efter jul kanske det gamla goda hederliga begreppet "sätta gränser" ska dammas av och tas i bruk  har vi konstaterat, fadern och jag. Spelberoendet är totalt. Tja, jag vet inte. Nu för tiden gillar jag filosofin "gör det som fungerar i varje situation"  bättre, och i vissa situationer är det rätt praktiskt att han älskar att spela, men när jag vill ha datorn är det inte ett dugg praktiskt. Lagom av allt är väl bäst. Kanske nån liten gräns då.
Jag skrev ju i går att jag äntligen börjat gilla lägenheten lite grann, men jag är skälvande nära en dementi; det är ett jävla spring i skåp och påsar från alla familjemedlemmar. Var ska jag, arma moder, gömma paket??? Garderoberna är proppfulla med allt möjligt, skåpen med, jag pressar in en del men det mesta bompar tillbaks. Tvättkorgen funkade ett tag som julklappsgömma men i morse tvättade jag och då uppstod stora problem.


Här kommer lite julklappar från oss. God jul! 

lite bondromantik och träningsglädje önskar jag er:


och lite konglig underhållning från R:


Och framtidstro och frihet från F:



 superkrafter från R:



Brookemountain naturupplevelser och kärlek från mej:


och barnasinne:



Idka frid och fred i jul och alla andra dagar säger jag, dagsspan, eder med ödmjukhet.


(www.faceinhole.com)


Kommentarer
Postat av: Kimmi

Önskar dig och dina nära en riktigt GOD JUL!

Var rädd om dig.

Kram.



PS. Hur jag bär mig åt att vinna vet jag inte riktigt, det bara händer. :-)

2008-12-23 @ 16:39:00
URL: http://www.asiktskanonen.se
Postat av: Berit

Jätteroliga foton. Jag måste pröva också

Kram

Berit

2008-12-23 @ 19:46:59
Postat av: dagsspan

Tack detsamma Kimmi.

2008-12-23 @ 23:11:40
URL: http://dagsspan.blogg.se/
Postat av: s

Tack och hoppas du får en jul som ger mer än den tar.

Kram!

2008-12-24 @ 09:14:22
URL: http://ord2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0