Nu är glada julen slut

Jag får så dåligt samvete ibland när jag läser tidningen och snabbt bläddrar förbi hemska Afghanistan-foton eller bränder och bomber och svält och torterande orättvisor för att komma till serierna, så jag måste bläddra tillbaks igen och läsa ångest-reportagen först. Eller scanna texten i alla fall. Sen serierna. Sen dödsannonserna (försöker lista ut dödsorsakerna, vissa koder begriper man aldrig, men jag kastar mej rovlystet över dem också för att många har så fina dikter). Sen tv-programmen. Sen får jag klåda i hjärnan igen och suckar högt över mej själv, för fast jag är mitt uppe i en spännande förklaring av konstiga ordspråk måste jag bläddra tillbaks till jobbiga skitnödiga kulturartiklar även om de verkar tråkiga om de passerat mitt undermedvetna på vägen. Kan sällan ens referera ett skit efteråt så jag förstår inte riktigt poängen. Tvångig? Jag?

F och lillkusinen tog ett brake från L-huset och sov här i natt. De håller ihop som ler och långhalm de dagar hon är här, i morgon återvänder hon till Sthlm. De somnade sent framför Sagan om ringen och hävdade båda i morse att de aldrig någonsin sovit så gott som i natt, i varsin knölig soffa:=) Se där vad lite obekvämlighet kan göra för sömnen. I dag bowlade vi, med staket för rännorna naturligtvis. Jag blev riktigt upplivad av att se mina klot rulla lite rakt och inte omedelbart åla sej ut på sidorna. Vann dock inte. Rätt underhållande att iaktta tvärsnittet svenska efterjul-firare; rödkindande pappor med lätt neurotiska tävlingsinstinkter, ser ut att hoppas på att snart få återvända till kontoret, stressade mammor som är så trötta att de inte orkar spela, ser ut att längta tills dagis öppnar igen och barn som inte klarar av att brorsan får fler strikar.  
God middag sen med alla, nu är julen slut. Typ.


F börjar sin pappavecka i kväll och jag får kompisbesök från storstan i morgon, vi har storslagna planer. Jag ska träffa terapeuten kl åtta och begriper inte hur jag ska kunna masa mej upp ur sängen så tidigt.
Har fortfarande inte hittat nån klänning till nyår. Har iofs inte letat mer heller. Kanske ska kolla nån secondhandaffär, det är lättare att vara 70-tals retroglamourös än modern och snygg.




Kommentarer
Postat av: s

Det är lite intressant med jullovsfamiljer. Kanske kontrasten mot idealbilden av mjukt fallande snö, pulkaåkning, rosiga kinder och generös utdelning av perfekt tempererad varm choklad som möts med allas uppskattning, en entusiastisk far som snör skridskor, en ständigt leende mor. Varför lyckas sällan verkligheten knocka våra ideal?



Terapi kl 8 - du har min djupaste beundran.



Kram!

2008-12-29 @ 11:03:47
URL: http://ord2.blogspot.com
Postat av: dagsspan

Haha, ja precis! Perfekt tempererad choklad- in our dreams:=)

Surplar i mej din beundran!

2008-12-29 @ 11:09:22
URL: http://dagsspan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0